cie@ciekartuzy.pl
tel. 58 681 46 96

Uniwersytet Trzeciego Wieku

facebook_page_plugin

ZAPRASZA

na 6-cio godzinne warsztaty

które odbędą się

18.02.2019r.

Jak pomóc uczniowi radzić sobie ze stresem?

Warsztaty poprowadzi:  psycholog, trener edukacyjny, coach ICF, mentor, terapeutka tańca  -

                                           AGNIESZKA GŁUSZCZYŃSKA

Opis przebiegu zajęć:

  1. czym jest stres,
  2. jakie można rozpoznać symptomy i objawy stresu u dzieci
  3. jak dzieci radzą sobie ze stresem w sposób naturalny
  4. jak my dorośli – nauczyciele, rodzice, możemy pomóc zwiększyć odporność psychiczną dzieci i niwelować skutki stresu szkolnego.
  5. Nauka metod odreagowania stresu:
  • Uwalniający taniec terapeutyczny, ekspresyjny,
  • Ćwiczenia twórczej ekspresji ciała i głosu,
  • Naukę prostych tańców, zabaw tanecznych i ruchowych przy muzyce,
  • Proste techniki oddechowe, relaksacyjne,
  • Techniki pracy z umysłem i przekonaniami wywodzące się z psychologii pozytywnej
  • Jak wspomagać dzieci w pozytywnym myśleniu i budowaniu pewności siebie
  • Pewność siebie, poczucie własnej wartości, a sztuczna pewność siebie
  • Przekształcanie negatywnych wzorców myślenia na wspierające w rozwoju

Koszt udziału – 65zł/os

Termin zajęć : 18.02.2019 godz.9.30 – 14.30

AGNIESZKA GŁUSZCZYŃSKA  
Psycholog, trener edukacyjny, coach ICF, mentor, terapeutka tańcem Ukończyła Uniwersytet Gdański, Psychologię, Szkołę Trenerów Edukacyjnych "Sieć" Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz studia podyplomowe "Akademia Coachingu" COACH akredytacja ICF. Staż trenerski: 20 lat, około 3 500 dni szkoleniowych.
 Specjalizuje się w tematach szkoleń psychologicznych i miękkich dla edukacji: Metody nauczania, Style i strategie uczenia się, Kreatywność dla uczniów i nauczycieli, Współpraca zespołów nauczycielskich, Praca z grupą, Metody radzenia sobie ze stresem i konfliktami w pracy nauczyciela, Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu, Jak pomóc uczniom radzić sobie ze stresem, Psychologia pozytywna, Praca z przekonaniami i nastawieniem.

Prosimy o potwierdzenie udziału w warsztatach  do 13.02.2019 telef 58 681 46 96;

mail cie@ciekartuzy>

Ankieta aplikacyjna

 

ZAPRASZAMY

 

NA WARSZTATY INFORMATYCZNE

Wykorzystanie „ROBOTÓW” na lekcji

dla nauczycieli wszystkich etapów nauczania

 

które odbędą się 20.02.2019 r.

w Centrum Inicjatyw Edukacyjnych w Kartuzach

 

Zajęcia obejmują:

- poznanie rodzajów robotów edukacyjnych

- podstawowa obsługa robotów (LEGO MINDSTORM, OZOBOT, mBOT)

- stworzenie przykładowego scenariusza lekcji. Prowadzenie: Damian Szczygieł          

Termin zajęć: 20.02.2019 r., godz. 10.00 do 13.30                                                

Koszt udziału w zajęciach: 60 zł./osoba

                                                                                                                      Z poważaniem

                                                                                                                      Anna Dereń

                                                                                                                      Dyrektor CIE

Prosimy o potwierdzenie udziału w warsztatach do dnia 18.02.2019 r. na ankiecie aplikacyjnej.Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

(e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. )

 

Ankieta aplikacyjna

 

 

SZKOLENIE DLA POLONISTÓW:

WDRAŻANIE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

W SZKOŁACH PONADPODSTAWOWYCH

 

Nowa podstawa programowa zostanie wdrożona do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2019/2020. Już w tym roku zapraszamy polonistów na warsztaty, podczas których przygotujemy się do pracy z uczniem w nowych warunkach kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia.

 

WARSZTAT PIERWSZY (PONIEDZIAŁEK, 22 PAŹDZIERNIKA 2018, GODZ. 16.00-18.30)

Cele kształcenia. Kształcenie literackie i kulturowe. Czytanie utworów literackich. Lista lektur i zasady realizacji podstawy programowej. Konteksty: historycznoliteracki, historyczny, polityczny, kulturowy, filozoficzny, biograficzny, mitologiczny, biblijny, egzystencjalny. Periodyzacja epok. Obowiązujące konwencje i znajomość gatunków. Zakres terminologii z poetyki. Motywy i toposy literackie. Różnice na poziomie podstawowym i rozszerzony.

WARSZTAT DRUGI (PONIEDZIAŁEK, 5 LISTOPADA 2018, GODZ. 16.00-18.30)

Interpretacja utworów literackich z lektur obowiązkowych w kontekście historii literatury (proza). Obecne w utworach literackich wartości uniwersalne i narodowe. Stylistyczna analiza tekstów literackich. Metody aktywizujące w ramach analizy utworów prozatorskich. Formy wypowiedzi pisemnej. Przykładowe scenariusze lekcji.

WARSZTAT TRZECI (PONIEDZIAŁEK, 19 LISTOPADA 2018, 16.00-18.30)

Komunikacja i formy retoryczne. Teatr: wpływ starożytnego teatru greckiego na rozwój sztuki teatralnej; pojęcie katharsis. Środki wyrazu artystycznego. Analiza fragmentu dzieła dramatycznego. Edukacja medialna na lekcjach języka polskiego. Kształcenie umiejętności rozumienia roli mediów oraz ich wpływu na zachowania i postawy ludzi, a także krytycznego odbioru przekazów medialnych oraz świadomego korzystania z nich. Film jako kontekst do literatury.

WARSZTAT CZWARTY (PONIEDZIAŁEK, 3 GRUDNIA 2018, 16.00-18.30)

Poezja na lekcjach języka polskiego. Poci z lektur obowiązkowych. Stałe motywy literackie i konteksty biograficzne. Pojęcia z poetyki – zakres wdrażanego materiału. Narzędzia do analizy i interpretacji poezji. Historia literatury w kontekście poezji. Aktywizujące metody w nauczaniu poezji. Biografia twórcy w nowej podstawie programowej. Intertekstualność.

WARSZTAT PIĄTY (PONIEDZIAŁEK, 17 GRUDNIA 2018, 16.00-18.30)

Ćwiczenia na lekcjach języka polskiego z zagadnień językowych. Komunikacja językowa i kultura języka. Aktu komunikacji językowej oraz jego składowe. Funkcje tekstu. Różne odmiany polszczyzny. Innowacje językowe. Poprawność. Zasady etyki wypowiedzi. Pojęcia: manipulacja, dezinformacja, postprawda, stereotyp, bańka informacyjna, wiralność.

Szkolenia poprowadzą doświadczeni praktycy, egzaminatorzy OKE

 Ankieta aplikacyjna